Dag 2. 29-04-2019 Belletap på land. Klik her!


Kontrasten til igår, hvor solen stod højt på himlen. Idag startede i køjen med is på næsen. Op og igang klokken 7. Udenfor hed det 10 grader , snusk, regn og gråvejr.

Fik fat på havnemesteren og vi aftalte og mødes ved kranen klokken 10:30. Det var faktisk lækkert nok, vejret taget i betrækning. Tilbage i kahytten varme på, en god kop kaffe og så bare nyde 1,5 time hvor jeg ikke lige skal sidde ude i snusk og regn.



Propel skiftet gik som planlagt, og klokken 12:00 var Belletap tilbage i sit rette element.
12:30 var der afgang mod Svendborg. Det blev en helt fantastisk tur. Jævn vind agten for tværs høj solskin og super fart i båden, er så glad for mine nye sejl.
Den nye propel gav mig lige nøjagtig den halve knob der manglede. Super fedt.
Alt går som det skal, næsten for godt vejret og båden spiller max.

Ankom til Svendborg sund klokken 20:00 hurtig aftensmad på terrassen i solnedgangen



Og så op i bad, men næ nej, denne gamle havn kører med kun kontanter for havneleje som skal lægges i en postkasse, nu er det bare flere år siden jeg har haft kontanter på mig.
Hvad gør jeg nu??
klokken var 5 minutter i 21, Rema lukker nu!! Spurgte en mand der kørte forbi om han ville give et lift til Rema, det ville han godt, hurtigt ind og hæve penge, Men ingen udbetaling efter klokken 18 fuck. Mangler også en femmer til bad. Jeg hader havne der er så oldnordiske. Nå nu må vi se hvad havnemester siger i morgen klokken lort.

For det så ikke skal være løgn ligger jeg lige ved siden af havneindløbet til Ærø færgen, det vil sige hver halve time bliver jeg smidt ud af køjen, i nat.

Nå, men det går nok alt sammen.



Sejlet idag: 36,2 Nm. 7,5 Time. 6 m/s Solskin og agten for tværs 0,5 m. bølger
Sejlet ialt 55 Nm.

Husk! Hvis i vil se ældre blog indlæg, klik på Blog arkiv øverst i højre side.
Ses i morgen.

Kommentarer