Dag 3. 30-04-2019 Femø. Klik her!


Velkommen til Femø. Var utrolig heldig og kunne finde en plads i den lille havn.
Her er kun mig og en tysker båd med 8 mænd ombord, vist en herretur. Talte med havnefogden og hun fortalte, at der faktisk har været 40 overnatninger allerede, det er mange så tidligt på året.

Nå men jeg kom så ind i havnen i en halv pelikan fra siden. det gik fint, lige indtil det sagde KRUNSH!! ud foran, så lykkedes det mig og ramme broen" for helvede" sagde jeg.



Nå, men hurtigt op i bad, tænkte det nok var smart inden alle de Tyskere skulle til. Hjem og kikke på skaden.

Et stykke tov rundt om pupilten ført tilbage til broen, lidt gas frem og så fuld gas bak. " PLONK" sagde det, og så var den ged barberdet. Det blev iøvrigt, mere lige end det var før. Job done!


Farvel til Svendborg. Klokken 8:30 i morges lod jeg fortøjningerne gå og så ellers bare afsted for motor sejlads i 7 timer, den 8 time kunne jeg lige holde 4,5 knob med sejl sat indtil Femø havn.
Ikke noget spændende sejlads, men dejlig med solskin og helt fladt vand.

Nu er klokken 19:15 og jeg har lige lavet aftensmad. Det er ren overlevelse. Nye danske kartofler med Jaka dåse hakkebøf. Det luget af kat og det smager af kat. Men er sulten og hvis Lilli ikke havde sørget for at købe dåsemad, havde jeg været på den, der er ikke rigtig gang i detail handlen på Femø.

Heldigvis er der også nogen uger til der er kvindelejer her over, så slipper for nøgen badning, 
kom-ba-jah sange og BH afbrænding.


Det var nu heller ikke kun solskin idag, så fik afprøvet mit nye sejlertøj. virker okay.


I morgen lover de en hel del vind, så er lidt spændt på hvad der sker, vil nødig være blæst inde på denne ø.

Sejlet idag: 42 Nm, 8,5 Time, 7,5 for motor 1 for sejl. 3 s/m. Fladt vand og skiftende mellem sol og overskyet.
Sejlet ialt: 98 Nm

Kommentarer