Dag 11. 08-05-2019. Solskin og skærgård! Klik her!


Fantastisk sejldag, solskin og vinden konstant på 6/8 ms. foran for tværs til bidevind. Båden går bare som den aldrig har sejlet før (nye sejl, mindre propel og top trimmet rig). 
Sejlede fra Hanö klokken 9:30 og det gik som sagt godt, men stadig hunde koldt. Som i rigtig koldt.

Tillgengæld! Da jeg kom i havn kunne jeg nyde en velfortjent øl i læ og noget der ligner 20 grader. Bare dejligt.

Klokken 15 sejlede jeg ind i den sydlige del af skærgården. Her skal der for alvor holdes behørig udkik og tungen lige i munden og det bliver jo kun værre oppe i Stockholm.


Kortplotteren. Indsejling til Karlskrona.

Det er helt fantastisk sejlads i skærgården, masser af vind, ingen bølger, ingen strøm og ingen tidevand.
Sejlede en lille time inden jeg kom til Karlskrona city havn. Her er lækkert helt nyt havneanlæg og service bygning og det lader til , at jeg kan sove længe i morgen, for det bliver hård vind i aften og hel dags regn i morgen og det gider jeg ikke ud i. 
Der ligger et maritimt museum her, så det for nok besøg af mig.
Hvis der er noget Svenskerne har, er det saunaer og museumer , hver en lille flække eller ø har begge.
.

Karlskrona indsejling


Noget jeg har glædet mig til, på turen er og møde andre sejlere som skal samme vej, her oppe er det nu kun Tysker og Hollændere jeg møder. Har nu mødet det samme par de sidste 3 havne og de hjalp mig sågar på plads i denne havn, så vi fik en rigtig god snak, de er på vej til Stockholm.

Min nabo her i havnen er Englænder og studere i byen, men som alle andre steder er der mangel på studie boliger, så han har boet 2 år i hans båd nu. 
Han fortalte, at skibet der lå lidt længere ude i havnen kun var studieboliger.


Studie bolig!

Sejlet idag: 32 Nm. 6 Timer. Kun for sejl vinden ind næsten bidevind kurs holdt 6 knob.
Solskin hele dag men koldt. 6-8 m/s små bølger, stabil vind

Sejlet ialt: 291 Nm.

Kommentarer