Dag 13. 10-05-2019. Kristanobel i total tåge! Klik her!


Vågnede 6:30, Så er det bare op og igang! tænkte jeg, men kunne lige nøjagtig se 10 meter frem. Hold da op, når de siger tåge i Sverige, så mener de det.

Der var 4 Tyskere og jeg, der skulle afsted nord på og vi blev enige om, at solen nok ville komme frem klokken 11. Det gjorde den også. Jeg skulle skyde en genvej ud af Karlskrona skærgård som jeg ikke var helt tryg ved, da den var meget snæver og min kortplotter sagde at jeg MÅSKE kunne gå igennem, men det Tyske par jeg har fuldt i 3 dage nu, havde været igennem der sidste år og ville samme vej igen i år.
Fint så ventede jeg til de tog afsted, så kunne jeg gå efter i deres kølvand. Det gik også helt perfekt, fik noget af det smukkeste skærgårds sejlads, vand som gele, ingen vind, masser af sol, bare herligt.

Fik også besøg af de første Svenske myg, de er på størrelse med en Dansk solsort.


Snævert farvand.

Genvejen.


Efter 1 time i solskin, skal jeg lige love for tågen kom. Sigtbarhed ned til 50 meter.
Jeg kan klare meget på havet, hård vind og regn, men hader altså bare tåge, det for min indre klaustrofobi på bane. Og så lige nu, i dette snævre farvand. Stolte på min gps og Tyskeren foran mig, så gav den masser af gas og kom op til båden foran mig, så holdt jeg mig tæt til ham, men det var ikke nemt med 50 meter sigt. Efter 3 timer kom vi ud i Karlmasund, der var der noget mere dybt og sejle på, men stadig tåget. 
12 sømil op til Kristanobel hvor jeg ankom klokken 16.30.

Kristanobel er en hyggelig lille by, som jo er en gammel Dansk fæstnings by, her hænger også Dannebro ved siden af det Svensk flag.

Var en tur ude og se kanonbastionen og bymuren som går hele vejen rundt om byen, sjovt og se den går lige igennem folks haver og de bruger den som have hegn nogen steder.



Sejlet idag: 27 Nm. 5,5 timer. Kun motor sejlads. Tåget det meste af vejen. første 3 timer fladt vand uden vind, sidste 2,5 timer vind agten fra 4-6 m/s.

Sejlet ialt: 319 Nm.





Kommentarer