Dag 14. 11-05-2019 Stille og roligt til Kalmarsund! Klik her!


Stille og rolig tur til Kalmar. En helt perfekt dag, knap 30 sømil så det betød ikke det store jeg vi kun sejlede 3,5 knob de første 2 timer, senere kom der mere vind og vi tog lidt fart. Blev dog næsten indhentet af Tyskerne som startede 2 timer efter mig, men de sejlede ud i meget mere vind og satte spiler og gjorde næsten 8 knob, ifølge dem selv.

Her er lige en stemnings rapport fra livet ombord, sådan en herlig eftermiddag.


Ellers var der ikke de store udfordringer i dagen tur, ikke så meget skærgård her, men man skal nu være på vagt alligevel.


Har været oppe og besøge Kalmar slot og været på by rundtur. Fandt en god cafe og fik en af mine livretter. Cafeburger med en stor fatøl, som det hedder her.




Har siddet udenfor og nydt aftnen og talt med min Tyske nabo, som nu er med på 4 dagen, og et Svensk par på den anden side.

Nu er jeg kravlet ned i saloonen for der er kommet gang i Kalmar. Den første lørdag med sommervejr, der har kørt den ene Amerikaner bil efter den anden op og ned i alle gader, og der er godt gang i byen. 

Sejlet idag. 28 Nm 7 Timer. driver sejllads vinden ind agter fra, solskin og fladt vand 3-7 m/s.

Sejlet ialt: 347 Nm. 




Kommentarer