Dag 15. 12-05-2019. Havde godt hørt, at der var myg i Sverige! Klik her!


Myg mangler der ikke!. Nå men startede dagen klokken 7, det var et herligt vejr, høj solskin og ikke ret meget vind. Så jeg viste det ville blive en dag med motor sejlads.

Klokken 9 sagde jeg farvel til Kalmar og gik nord på op gennem Kalmarsund.


Det minder meget om langelandsbæltet både i længde og bredde.
Total vindstille og høj sol. Bar mave og shorts, solcreme på og så nyde den første "sommerdag"
Det var så der myggene kom, i tusind tal, heldigvis var de så sløve at bare man pustede til dem faldt de døde om.

5 Timers sejlads i sådan et vejr gik der. Så kom eftermiddags landbrisen og der kom masser af vind, så fik også 3 timer med fuld sejlføring.

Nu er jeg i Oskarshamn en lidt kedelig havn og by, men vi er jo også lidt uden for sæsonen.
En halv time efter jeg var kommet på plads, ankom det Tyske par jeg nu har fulgtes med i 5 dage, det er nu hyggeligt lige og ha en og få en samtale med.

Lige uden for indsejlingen, ligger øen Blå Jungfruen som var et af mine "must see" på denne tur, man kan ikke sejle til øen, men min plan var og sejle til nord Åland hvor man så kommer lige forbi øen.
Sådan bliver det ikke, og var ok tilfreds med afstanden til øen idag.


Blå Jungfruen.


Blå Jungfruen lige bag et klippeskær
"HUSK OG HOLDE UDKIG"

Sejlet idag: 41 Nm. 8,5 Time. 5 for motor meget svag vind. 3 timer for sejl god vind i landbrisen.

Sejlet ialt: 387 Nm.

Kommentarer