Dag 17. 14-05-2019. Fantastiske Idö! Klik her!


Hold nu op! Her er lækkert. Efter 6,5 timer motor sejlads er jeg kommet til Idö. Simpelthen en lille perle af en ø.

Det første billede er taget, fra toppen af et fyrmester tårn man kunne komme op i, det var sjovt og se, som om man bare har forladt det for 20 år siden.




Idö havn.

Turen hertil blev lidt mere spændende end jeg havde forestillet mig. Det var ingen vind, men masser af sol, det var jeg forberedt på, så havde lagt en rute indenskærs. her i skærgården er der nogen ruter som hedder "farleddet" sejler man uden for dem er man på egen hånd, dvs. ingen sømærker og sejle efter.
Det havnede jeg så lige midt i, det bedste navigation jeg havde bortset fra kortplotteren, var en masse lyse pletter i vandet, som så var klippeskær en halv meter under vandet. Det var lige lidt for spændende, det kan godt være jeg sejler lidt længere ud i morgen


HUSK UDKIK!!

Det gik trods alt og klokken 15,15 var jeg i land. Her var kun mig da jeg ankom, hvilket var lidt underligt. Når man er helt alene på en ø så er der godt nok stille omkring en.
Nu er der dog kommet 3 andre både, Svenskere, så det kan jo være vi snart er nok til en gang rundbold.

Her er så stille og smukt så jeg vil lade et par fotos fortælle om stedet.






Er blevet færdig med mine svensk køtboller med pasta, det var lige det der var handlet ind til, men de var nu også ganske gode. Her er absolut intet WI-FIså det bliver en aften gåtur langt vandet og så prøve og finde et bad senere, her er en restaurant højt oppe på en klippe ,som godt nok er lukket fordi vi ikke lige er startet på høj sommeren endnu. Der har jeg set 2 baderum, så nu er spørgsmålet bare om der kommer vand der op og ikke mindst, er det varmt?

Sagde også farvel idag, til mit Tyske følgeskab, det var nu lidt trist, når vi nu havde fulgtes ad i 5 dage, men de ville en til en større havn her til aften. Måske vi ses senere? sagde vi til hinanden. Kan godt forstå, når jeg har læst utallige beretninger om langtturs sejlere der skille fra sejler venner, det er aldrig sjovt.

Update, har været i et varmt bad, så nu skal solnedgangen jagtes. 

Sejlet idag: 33 Nm. 6,5 timer motor sejlads, havde dog sejl op i en lille time men der var ikke vind nok. Roligt vand, sol og vind ret foran 3 m/s.

Sejlet ialt: 420 Nm.


Kommentarer