Dag 18. 15-05-2019. Mere skærgårdsræs! Klik her!


Stadig på vej nord på. Igen i dag var vinden ikke til stede, så det blev igen en dag for motor.
Det er nu også ok for her sejles MEGET TÆT på klipperne så vil faktisk helst være for motor

Turen idag var på 40 sømil og det var en rute som lå i "farleddet" En slags hovedvej så det var bare og læne sig tilbage og følge kortplotteren, men skal lige hilse og sige, at vil man gerne ha genopfrisket sin navigations viden og kompaskurs, ja så har jeg fundet det helt rigtige sted, for her har man travlt med og holde behørig udkik.

Hvis man gerne vil være lidt alene, så kan jeg anbefale den Svenske skærgård midt i maj.
Her er bare ingen mennesker, tror jeg så 4 andre både på 8 timer idag. 


Kursen er stadig "nord på"

Nu er har havnet på et lille sted der hedder Tyrislöt, det er faktisk bare en lille bro ud i vandet med et par bomme på. Jeg er den eneste der er her og her er hverken strøm eller vand, bad eller internet. Et toilet og en skraldespand det er hvad der er. I høj sessionen er der nok lidt mere service de her steder.

Udsigten fra båden fejler ikke noget, her er et kik ud af køkkenvinduet.


Vejret er også fint, det var lidt koldt på vandet idag, men i eftermiddage og aften var her skønt.
Da jeg havde spist resten af mine Svenske Kötboller fra igår, fandt jeg min fiskestang frem og fangede 5 små fisk, aner ikke hvad det var for nogen, de kom tilbage i vandet, så sulten er jeg ikke endnu.

Jeg har 3 sejldage endnu indtil jeg kommer til Stockholm. hvor jeg meget gerne skal være på lørdag, for der kommer Lilli. Det glæder jeg mig meget til.

I morgen sejler jeg forbi indsejlingen til Mem havn. Det er også indsejlingen til Götakanalen og kommer dermed også forbi sidste genvej hjem. Så når jeg er forbi der er der ingen smutvej mere.


I morgen står den på 25 Nm igen igennem skærgården dog kommer der lidt vind, så vi må se hvordan det kommer til og gå.
Nu vil jeg sætte mig ud og nyde aftnen med et glas rødvin.


.Sejlet idag: 40 Nm .7,45 timer. kun motor. ingen vind. Overskyet og koldt om formiddagen, men dejlig sol om eftermiddagen.

Sejlet ialt : 460 Nm.





Kommentarer