Dag 19. 16-05-2019. 2 sejldage fra Stockholm! Klik her!


Solskin 17 grader og velankommet til Oxelösund. Der er en større fiskerihavn, men mega hyggelig har en gæsteplads for sig selv, med en rar havnefoged. han hjalp mig med et diesel problem jeg har. Er ved og løbe tør, nu har jeg elles sejlet, næsten hele vejen i medvind eller andet gunstige vindforhold, men det er slut nu. 8 m/s lige i snotten det er hvad der var i dag og nok det samme i morgen, så tager 40 sømil alligevel lidt fra dieseltanken. Synes ikke jeg gider og krydse på bidevind når jeg skal så langt.

Nå! Men i morgen har jeg så en aftale i en havn lidt væk herfra med et sted hvor jeg kan tanke klokken 9 og derfra skal jeg bare nord på.

Skal jo gerne være i Stockholm på lørdag hvor Lilli kommer. De kørte fra Middelfart idag og tager et par overnatninger undervejs.

Idag har jeg været på skovtur, her er en kæmpe skov ved siden af havnen, og så tænkte jeg ja hvorfor ikke, så ind i skoven med mig og til min store overraskelse lå der så lige et museum fra den kolde krig mod øst midt inde i skoven, så fik jeg det med også.


Hold jer væk!

Ellers har jeg nydt dagen, masser af sol og varme, men det er nok også ved og være slut, de lover overskyet og regn den næste uge.



Sejlet idag: 27 Nm. 5,5 timer. Motorsejlads vind på 8 m/s igennem smalle steder i skærgården går ikke for sejl når jeg er alene, kan ikke nå og holde udkik.
Vinden lige i mod, men ikke rigtig nogen bølger. Sol og varme

Sejlet ialt : 486 Nm


Kommentarer