Dag 23. 20-05-2019. Videre i skærgården! Klik her!

Ad snævre kanaler sejlede vi videre idag. Storbyen er ikke lige noget for os, vi vil hellere ud og have lidt ro. Så da vi havde fået morgen mad tog vi det stille og roligt nord på, imod Vaxholm. En tur på kun 12,5 sømil, så der var masser af tid. Solskin, 22 grader og ingen vind, og roligt frem med 4 knob.

Vi skulle gennem et par kanaler hvor der kun var få meter til hver side og træ grene hængende ud over kanalen og med kun 0,5 meter vand under kølen, men det gik fint 2 knob fremdrift og tungen lige i munden.

Ellers en utrolig smuk tur igennem noget af det smukkeste skærgård. Det er vildt så smukke og store dyre huse der ligger placeret, næsten så men tror det er løgn. Vi så også lige priserne på sådanne huse ved en ejendomsmægler. De starter ved 6 mil og går kun op efter.

Klokken 14 kom vi i havn i Vaxholmen. Her skulle vi for første gang prøve at fortøjre med fast anker tov, dvs. Et tov der ligger på bunden i havnen som man så sejler ind til molen og henter, Der efter bakker man så ud igen og fortøjer båden til dette tov.meget spændende, men enligt nemt nok.

Her er helt utroligt smukt, en hyggelig lille turist by. Vi spiste frokost på båden i solskin og gik derefter på by rund tur. Ville have været ud og se en fæstnings-borg men den var lukket (sparede så også lige indgang og færge billetter)

Til aften, sad vi bare og slappede af i båden og fik lavet aftensmad. Vi skulle naturligvis have Svensk pølseret, når vi nu er i Sverige. Bagefter gik vi endnu en by tur i en lun "sommeraften" og nød, at være sammen på tur.

Sejlet idag: 12,5 Nm. 3,5 timer. Motorsejlads stille vand og solskin.