Dag 28. 25-05-2019. Det var en mørk og stormfuld aften! Klik her!

Overlægger dag i samme havn som igår. Vi havde en hyggelig aften og gik rimelig tid til køjs. Vi viste godt at der ville komme vind i løbet af natten. Det gjorde der også og vi vågnede klokken 6 i høj bølgeskvulp. En rigtig dårligt placeret havn som bliver meget urolig ved vind. Nå men på med et par bukser og en jakke og ud og justere fortøjninger. Vi ligger for fast anker reb igen. Det bruger svenskerne ganske meget og det fungere nu også godt. Så der var ikke så meget jeg kunne gøre andet end og sætte gummiklodser i fortøjningerne hvilket også hjalp. Tilbage under den varme dyne og sove et par timer mere.

Over middag blev det vindstille igen og solen kom frem, men vi havde bestemt os for at blive i havn. Vi gik istedet til bageren og købte lagkage som vi nød i teltet i sommer varmen.

Vi har også travet byen rundt hvilket også var hyggeligt.

Vi fik besøg af en ældre herre, som spurgte ind til os, hvor vi kom fra og hvor vi skulle hen. Han var fra en eller anden avis og sagde han ville skrive lidt om os, da vi var de første udenlandske gæster der havde været i havnen i år. Han fik min mail adresse og ville lægge artiklen ind der. Nu får vi se!

Idag kunne vi også hjælpe et andet par sejlere i en lille fiskebåd de lige havde købt. De havde en utæt ventil som skulle have lidt førstehjælp i form af noget gaffa tape og det havde jeg jo selvfølgelig med.

I morgen lover de heldags regn, men vi skal gerne nå et stykke videre, ca 15 sømil så det klare vi nok i regn.

Nu står den igen på film hygge.

Sejlet idag. overlægger dag.