Dag 31. 28-05-2019. Så er vi sejlet ind i den Botniske bugt! Klik her!

Vi kommer stille og roligt længer og længer nord på, har idag rundet 730 Sømil og kompasset svinger  max + - 10 grader fra kurs 0.
Vi sejlede forbi Stor Jüngfrun idag, en ø som jeg har haft med i mine planer lige fra starten. Også en ø som markere, at her slutter den Stockholmske skærgård og vi er kommet til den Botniske bugt.
Det ses tydeligt med høje fjelde og mange flere høje træer på alle skærene. På en måde meget kønnere end syd på.

Dagen gik helt perfekt, skulle kun sejle 30 sømil, og med en svag til jævn vind gik det stille og roligt for sejl hele dagen, det var rart endeligt og få en hel dags sejlads uden motor.
Det var overskyet og koldt hele vejen så vi var godt pakket ind.

Vi en nu ankommet til Söderhamn en by havn, som ligger for enden af en kanal på 5 sømil.
Bliver her også i morgen da de har lovet over 10 m/s uden for skærene, det gider vi skutte.

Vi ankom klokken 16 og fik talt med havnefogden, en rar dame som passede hele havnen, det er kun den 3 havnefoged jeg har mødt i 31 dage. Vi er vist meget tidligt på den.

Ellers er eftermiddagen og aftenen gået i teltet, dog med varmeblæseren kørende. Vi har fået vasket 2 maskiner tøj, det er rart og få lagt lidt ny vasket tøj på hylderne.

I morgen er det Belletaps tur til lidt forkælelse, trænger til hovedrengøring og motor tjek osv.
Heldigvis er der ikke opstået nogen defekter ikke problemer med båden " Nock on wood"

Sejlet idag: 30 Nm. 7 Timer for sejl. 4 s/m vind agten fra og med små bølger. overskyet og koldt, blev dog fri for regnbyger.