Dag 33. 30-05-2019. 8 grader og regnvejr! Klik her!

5 sømil ud af fjorden hvor vi lå de sidste par nætter, gik fint for motor i morges. Så kom vi ud på det åbne og fik 8-10 m/s lige agten fra, det var fint så gik vi 6 knob for kun genuaen.

Det var en kold tur 8 grader og regn, Lilli fortrak sig hurtigt til kahytten. Jeg var godt klædt på så det gik fint.

Vi ville sejle til en lille havn ( Hölick) som ikke er en gæsthavn, men havde set et andet sted at man kunne bruge den som gæstehavn.
Det var meget spændende og anduve havneindløbet, her var ikke andet end et par små joller. Så tungen lige i munden og ind mellem et snævert indløb i 8 m/s. loggen viste 0,5 meter vand under kølen. Her var kun et par små flyde broer, men som det nu altid viser sig, er her også fantastisk hyggeligt.

Her er en del sommerhuse og en stor campingplads, til trods for vi snart er i juni måned er pladsen helt tom.

Vi gik en lang tur ind i skoven, efter vi havde spist, det var spændende og gå mellem alle de mega høje træer der knager og brager i vinden. 1 Km inde i skoven var der en grotte i kæmpe sten der lå hulter til bulter, vi kom godt nok der op ,men kunne ikke finde nogen indgang.

Vi er kommet så langt nord på nu, at vi er på højde med det sydligste af Færøerne og vi kan mærke nætterne bliver lysere, igår ville vi kunne sejle klokken 24 og stadig kunne se sømærker.

I morgen lover de solskin og lidt mere varme, det bliver skønt.

Sejlet idag: 30 Nm 8-10 m/s med vind.5-6 knob for kun genuaen. koldt og vådt, mellem store bølger.