Dag 6. 03-05-2019 Hejsan alla ihop, velkommen til Sverige! Klik her!


Vågnede 6:10 i morges, ved at naboen, en tysker startede sin bovpropel, folk der kender lyden af sådan en, ved hvad jeg taler om. Nå men skulle jo tage stilling til om jeg ville videre, det var rimeligt stille i vejret, men det ville friske noget op omkring middag. Så ud af køjen og igang, for så kunne jeg nå Møn inden middag der er en fin lille havn jeg kunne gå ind i.

Shit det var koldt, alt termotøj og sejltøj hue og hansker, da jeg nåede Møn besluttede jeg mig for og sejle helt til Sverige en tur på 56 Nm. det gik fint forbi Møns klint skide koldt, men vinden agten fra så det var ok.





Efter 11 timers sejlads hvor af de 8 timer var håndstyring, dvs. hånden på styrpinden og samme sidde stilling, var det meget godt og anduve Gislövs Läge. 

Det blæste 11 m/s da jeg gik igennem havneindløbet, ikke noget der er super rart når man er single handed, men af en eller anden årsag lykkedes det altid. Idag var det sådan; at da jeg gik igennem de 2 pæle i havne pladsen manglede der lige 5 cm vand under kølen, så da der var allermest panik stod båden lige så fint fast i det bløde sand og jeg kunne så trække mig ind på plads. Der er kommet vand under kølen igen.

Sådan ser det ud når det blæser ca. 8 m/S



Lige nu (21:30) sidder jeg og skriver på bloggen, oliefyret kører og holder nemt de 20 grader. Uden for blæser det en pelikan 12 m/s. Nyder et glas kold øl, har spist og været i bad. I morgen lover de bedre vejr, hvad er der og klage over.

Sejlet idag: 55,7 Nm. 11 timer. overskyet men også lidt sol. koldt. vinden agten fra 7-12 meter. bølger på 2 og 3 meter høje.

Sejlet ialt: 177,3 Nm.



Kommentarer