Dag 7. 04-05-2019. Ystad! Klik her!


Blev vækket i morges lidt i 9, af en ældre svensker som bankede på båden som en vanvittig. Du måsta flytte dig! Råbte han på Svensk. Mig ud af køjen, uden tøj på og bare lige min kasket på hovedet. Hvad nu! Sagde jeg. Han var lige blevet sat i vandet og ville ind på sin plads.
Pladsen er grøn, jeg  er gæst og har betalt for pladsen, jeg flytter mig ikke! sagde jeg.
Nu blev han helt tosset og sagde, (da han godt kunne se han havde uret) at det var mig der havde sat skiltet på grøn og at det var rødt i går.
Lige der explodere jeg totalt, gamle fjols. (en sur gammel mand) nå, men efter et stykke tid, flyttede jeg så et par pladser, og fik min morgen kaffe.

Så var vi igang. Sejlede mod Ystad klokken 12. 20 sømil. Det gik fint, ok vejr, men fuck det er koldt ude på vandet. Var i havn klokken 17.

Påklædning: Ski undertøj-Termotøj det kraftige-Flis trøje- uld sokker og støvler- Mit nye sejlertøj-Elefanthue- flishue uden på- Tykke handsker- Redningsvest.


Her i Ystad ligger der ca. 25 Danske trollingsbåde det er alle Københavnener, der har fast båd plads her i Ystad. Talte med et par stykker, og de fortalte at de faktisk kommer her næsten hver weekend i forår og efterår.
HVEM SAGDE , AT EN HOBBY GODT KAN VÆRE LIDT DYR.

Det er både, til en halv mil og op efter plus kørsel fra dk hver weekend.


Så også den først sauna idag, dog lidt kedelig stand. Svenskerne har en sauna i alle deres havne, noget Lille og jeg har snakket meget om, at vi glæder os til og prøve, de fleste skal man slev fyrre op i med træ.


Belletap har været i bad idag, det var tiltrængt fuld at salt og skidt.
Så nu er vi klar til og sejle videre, ved ikke endnu om jeg tager en fridag i morgen, vi ser.

Jeg selv fik lidt Chille Con Carne, og et hurtigt bad,så mig selv i et kæmpe spejl med neon lys og tænkte, må nok hellere lige gå en rask tur her til aften. Det er ikke meget motion vi får.
Plejer og tage et kilo på i ugen i sommerferien på båden, så det bliver lige rundt regnet kun 20 kilo på denne tur!!!!!!!


Ystad strand

Sejlet idag: 22 Nm. 5,5 timer, sejlet det meste af vejen kun med et forsejl, stille og roligt, der kom dog nogen heftige regnbyer der havde masser af luft med sig. Fint vejr med lidt sol. koldt. 5-7 m/s

Sejlet ialt: 199 Nm. 





Kommentarer