Dag 42. TÅGE! klik her!

Op 7:30 klar på 40 sømil= 8-9 timer. Et kig ud af vinduet og tilbage under dynen. Total tåge, kan lige så godt sove en time mere, det bliver ikke til sejlads lige nu.

Klokken 10.15 klarede vejret det lidt op, og vi beslutte os for at sejle ud, så måtte vi se hvordan det gik. Da vi kom ud af bugten blev tågen kun værre med sigt ned til 75 meter. Det er altså ubehagelig hver gang. Lilli sad udkig i bagbord og jeg i styrbord side. Vind var der ikke noget af så motor igen idag.

Vi håbede selvfølgelig på lidt opklaring men den kom bare ikke. så det blev til 7 timer i total tåge. 1 time før vi ankom til Patholsviken klarede det dog op, det var som at trykke på en kontakt, væk var tågen og solen skinnede ned med varme og sol.

Vi kom ind i havnen 18:30 og nød et lille glas inden vi gik en kort tur. Her er ikke så meget udover en stor lystbådhavn, som først nu er ved og vågne efter en lang og kold vinter.

Langt de fleste både er stadig på land, der er dog masser af aktivitet omkring bådene.
Vi bliver her nok i morgen også da de lover over 10 m/s ude i Höga bugten.

I aften er vi ikke længere de eneste gæste sejlere, her ligger en svensk båd og en time efter os kom der en single handed Finne ind i havnen. Jeg gætter han kom direkte fra Finland, her er kun 50 sømil til Vasa i Finland.

Sejlet idag: 43 Nm. 8,5 Timer. Tæt tåge i 7 timer ellers sol. Ingen vind . motor sejlads.