Dag 53.19-06-2019. Belletap holder sommerferie, i mens vi tager til Norkap! Klik her!

Så blev de to klubstanderne sat på plads i klubhuset, da jeg er medlem af klubben i Fredericia og sejl instruktør i Vejle.

Har aftalt med havnefogden, at vi kan blive liggende i en tryg bås mellem Y bomme i havnen.
Normalt er gæstepladserne længere ude i havnen, som langskibs fortøjning. Jeg fortalte min bekymring omkring denne fortøjnings metode, når jeg ikke er hos båden, og det kunne han godt forstå.
Så nu kan båden holde lidt fri den næste uges tid.

Vi har lejet en Opel Astra turbo, for en hel uge. Så i morgen er det mod Norkap, Norge.

I formiddags sad vi ved computerne og fik bestilt hotelværelser i Finland og Norge, og fik booket bil.
Bilen skulle vi afhente i Tornio, som er nabo byen til Haparanda.

Fra havnen i Haparanda og ind til selve byen er der 18 Km. Bussen der ind kører kun 3 gange om dagen. Så vi tog med bussen klokken 15. Det gik fint, vi kom med til endestationen og lige over for lå en stor seværdighed - Verdens nordligste Ikea.

100 skridt mere og over en lille bro og så var vi i Finland. Vi fandt hurtigt adressen til Hertz biludlejning, men der var ikke noget kontor kun en P-plads. Vi skulle afhente bilen klokken 16. Så vi fik fik ringet til kontoret og fik fat på en mand, som sagde at han havde ventet på os i en hel time. Vi skulle godt nok have bilen på den adresse, men i Finland var klokken altså 17. Da de er en time foran. Ups, hvem kunne lige vide det!

Vi kørte lidt rundt i Haparanda og fik set det store vej skilt, som jeg har set på nettet 1000 gange før, men nu har vi været her selv.

Vi kom forbi en Fjällräven outlet butik hvor de havde bukser til 350 danske kroner, det siger man jo ikke nej til. Lilli købte et par lækre gore tex vandre støvler, så nu er vi klar til vildmarken.

Tilbage til båden - fik noget aftensmad og så igang med at gøre båden ferieklar og få pakket det varme tøj, der er nemlig kun 6-10 grader i Norkap.