Dag 64. Alene i vildmarken! Klik her!

I nat havde vi for første gang mega meget blæst hele natten. Så da klokken var 01:00 gik vi i seng. Men efter 5 minutter besluttede vi at stå op igen. Bølgerne slog så hårdt ind på bagenden af skibet, at det var umuligt at sove. Så vi hoppede i tøjet og ud for at vende skibet. Så stævnen kom op i mod vinden. Det hjalp meget.
Havde dog lidt svært ved at falde i søvn. Men satte alarmen til kl. 9, skulle jo op og sejle kun 30 sømil.

Klokken 11 sejlede vi ud af havnen. Skønt vejr, fuld sejlføring og 5 knob, med solskin og en perfekt vind.
Havde fundet en lille havn længere syd på, som vi ville ned til. Lige før havnen blev himlen helt sort, de havde lovet kraftig regn til natten.

10 meter før havne indløbet i den lille havn hvor der faktisk ikke var andre både, sagde det stop, her var ikke dybt nok, vi forsøgte igen men der var ikke nok vand, vi ramte sten og grus i bunden. FUCK! Og der var 30 sømil til næste havn og nu var himlen kul sort.

Vinden havde lagt sig helt, så nu måtte motoren igang. Ud af bugten og så afsted syd på. Fandt på kortplotteren en lille fiskerihavn, som vi måske kunne komme ind. Det var dog ikke en officiel havn, men det var vi ligeglade med. 2 timer senere kom vi til denne lille havn, her sad vi også fast i havne indløbet, men gav den godt med gas og fik lige mast båden ind i havnen.

En gammel skummel havn, hvor der lå døde fisk i hele havnen, som fiskerne formentlig har tømt ud fra deres både. Aborre og en slags ferskvands sild. Der var en masse måger som tog fiskene.
Her er jo ikke salt i vandet, så det er kun sø fisk der lever her.
Her i Finland er vandet meget flot og klart, ikke som i Sverige hvor det nærmest ligner mosevand.

Det blev en lang dag på 10 timer. Vi kom i land klokken 21 lige inden regnen kom. Spiste hurtig noget aftensmad og fik talt med en finsk fisker, som kun kunne tale Finsk og Russisk, nærmest en lille trold uden tænder.

Sejlet idag: 46 Nm. 10 Timer 2 for motor.