Dag 71. 07-07-2019. Slut med og være alene! klik her!

Sejlede fra Ratan i morges klokken 11, med tæt følgeskab af 3 andre sejlbåde. Tiden hvor vi havde alt for os selv er forbi. Svenskerne har også fået ferie og skal på havet. De sejlere som vi har mødt indtil videre er også en slags langturs sejlere i eget land. De er alle på vej til Haparanda, men vi er selvfølgelig også stadig meget nord på. Ellers er her også begyndt og komme en del tyskere.

Turen i dag var næsten kapsejlads, for vi var 3 både der skulle samme vej. Vinden kom ret agten fra og vi gik kun 3 knob, de første 3 timer. Normalt havde jeg startet motoren forlængst, men ville ikke give mig idag og vidste vinden kom senere. Det gjorde den også og snart var vi oppe på 6 knob.

Nu er vi kommet til en dejlig havn hvor vi ikke har været før. Den ligger lige uden for Umeå, hvor vi tager bussen ind i morgen. For sejle skal vi ikke i morgen, der kommer vind på 15-17 m/s.

Her er nu dejligt og mon ikke vi får gang i saunaen i morgen.

Nu sidder vi under cockpit teltet med lidt whisky og kaffe, og venter på regnen og blæsten.
Tror det er den 3 dag med regn på næsten 2,5 måned, så det er vist okay.

Sejlet idag: 29 Nm 7 timer vind ret agten fra, små bølger og jævn vind, masser af sol og stabil sejlads.
3 knob i 3 timer 4 timer godt 6 knob.