Dag 73. 09-07-2019. Aften sejlads! Klik her!

Brugte det meste af formiddagen på og beslutte om vi skulle sejle eller blive endnu en dag. Det har blæst 10-12 m/s og det gider jeg faktisk ikke ud i, men havde eller ikke lyst til en dag mere i samme havn. Lilli fik ordnet lidt vasktøj og tiden gik under cockpitteltet med solen bagende ned fra en skyfri himmel. Vi sad og læst bøger og så blev klokken 15. Efter lidt frokost blev vi enige om at tage afsted. Vi ville 25 sømil sydpå og da klokken blev 17 havde vinden lagt sig lidt og vi tog afsted.

Det gik lystigt afsted, med god medvind. Vi talte om at normalt er 25 sømil en god dags tur hjemme, men efter hånden regner vi det ikke for andet, en en lille aften tur.

Klokken 21,30 sejlede vi ind i Järnäshamn eller det vil sige, vi stoppede lige i indløbet. Her er kun plads til 10 både og de var her allerede, men stille og roligt fik vi os bugseret ind på plads, godt nok med hele bagenden af skibet liggende uden for havnen. Lidt senere kom der en stor motorbåd og den fik vi også plads til. Mega hyggeligt og et fantastisk sted.

Sejlet idag: 27 Nm 5 Timer masser af vind og sol, en skøn aften tur, sejlede med kun genuaen oppe og det gik fint, til sidst var motoren medspiller da vinden døde ud.