Dag 79. 15-07-2019. Dag 1 i Sundsvall! Klik her!


Forside billedet er ikke fra idag, men taget sidst på aftenen i forgårs fra vores dejlige bugt.

Dagen idag startede lidt sent, vi skulle jo ikke op til sejlads og sad lidt længe oppe i nat og så film.
Så over middag gik vi ind til Hjartmanns bådudstyrs butik, for at købe motorolie og se hvad de ellers kunne friste med. Havde glædet mig til og komme derind og bare lade visa kortet bløde, men sikke en skuffelse. Det er godt nok Sveriges største udstyrs butik, men nok mest til net handel, der var rodet og kun det halve af deres vare stod fremme. Jeg fik købt 5 liter olie og en ny oilesuger, men oliefilter havde de ikke, så jeg må bruge mit reserve hjemme fra.

Da vi kom hjem fik vi sat lidt vasketøj over, fik frokost og lidt små gøremål og så var klokken 17. Hvis man gerne vil have dagen til og gå hurtig, så køb en båd, men lad være med og sejle i den, så flyver tiden afsted.

Her til aften sidder vi og lytter til lidt små regn og venter på det kraftige blæsevejr i morgen.

Lidt statistik.

Har været afsted i 78 dage.
Har sejlet 48 gange.
Har haft 30 overligger dage.
Har sejlet 1650 sømil.
Har sejlet 340 timer.
Har sejlet 182 timer for sejl.
Har sejlet 158 timer for motor.

"Det var godt nok meget for motor" Spørger nogen sikkert. Ja! Men nødvendigt hvis man skal frem ad uden vind.

Hvis 1 motor time svare til 100 Km. i en bil har motoren gået 15800 Km.
Derfor skifter jeg olien nu.

Har brugt 250 liter diesel og det svare til et forbrug på 1,6 liter/time ved 2100 o/min

Har jeg kedet mig lidt idag?? JA!

Kommentarer