Dag 80. 16-07-2019. Dag 2 i Sundsvall! klik her!


Endnu en havne dag, dog ikke frivillig, men på grund af blæst. Det er lidt vildt på de her egne, vi ligger i havnen og i eftermiddags hvor det blæste mest, kunne vi spille udendørs badminton så lidt blæste det her i havnen, men sejlede man 5 sømil ud af bugten og ud i Den botniske bugt viste alle prognoser og div. vejrtjenester vind på 17-23 m/s. Her oppe skal man ikke tjekke byvejret for det blæser aldrig inde på land.

Mit olieskift gik ikke efter planen, det burde tage en halv time, men brugte 4 timer på det. Den nye olie suger jeg havde købt havde en for kort suge slange. Så efter en del forsøg med alle mulige opfindelser måtte jeg opgive. Så jeg måtte gå ud til bådudstyrs butikken igen idag og købe noget mere slange og noget flydende pakning til ventildækslet. Det tager næsten 2 timer og gå derud og tilbage.
Fik hvad jeg skulle bruge, men nu viste det sig at oliesugerne var defekt. Den kunne kun suge ganske lidt olie op afgangen. Det tog over en time og suge olien op. Til sidst lykkedes alting og vi fik lidt frokost. Bagefter havde vi et meget vigtigt ærende " Systembolaget" Lilli var løbet tør for Baileys Så 2 stk. af dem og 12 øller til mig. 582 Svenske kroner. "

Da vi havde spist kylling til aftensmad, gik jeg over til tank anlægget og fik lidt diesel i reservedunken. På vej hjem gik jeg forbi en Nauticat 42 sejlbåd fra England. Jeg stoppede op og sagde til manden ombord, at han var da også kommet et stykke hjemme fra. Han fortalte at båden lå i Finland da hans kone var fra Turku, de boede i Manchester og sejlede så rundt her om sommeren.
Inden længe var jeg inviteret på drinks i saloonen på den store båd. Lilli havde installeredet sig i sofen på Belletap under tæppet så hun blev hjemme. Vi delte et par øller og talte om sejlture, havne og Danmark hvor de havde været på ferie 3 gange. Det var meget hyggeligt og jeg nød det. Da klokken var 21 begyndte den finske dame at gå i køkkenet og forberede deres aftensmad, manden forslog et par gin & tonic, men tænkte de nok hellere måtte få noget aftensmad, så jeg trak mig.


Kommentarer