Dag 82. 17-07-2019. Dag 2 med tåge! Klik her!

Vågnede i nat klokken 4. Vinden var tiltaget og drejet i et hjørne som gjorde, at vind og bølger ramte direkte ind i agterspejlet på båden. Det klukkede og hoppede som en gal. Vi tog vores dyner med ind på køjerne midtskibs, fik øre propper i og lukket begge døre ud bag til. Det var meget bedre, men ikke særligt komfortabelt, men faldt alligevel i søvn.

Vi vågnede først omkring klokken 9, til en ny dag med tåge. Vi havde ikke travlt med og komme afsted for vi kunne jo ikke se noget. Da klokken blev 10:30 tog vi afsted helt uden planer for hvor langt vi ville sejle i dag.
Heldigvis lå tågen 20 meter over vandet, så vi kunne godt se, men det så skræmmende ud med så tæt tåge lige over os.

Da vi havde sejlet 15 sømil stille og roligt for sejl, satte vi kursen mod en lille havn "Segelvik"
Det ville så blive til yderlige 27 sømil, så det ville blive sent inden vi var fremme.

Begge sejl i brug gav ikke nok fart til og nå før frem, så vi sejlede "Skandinavian style" sejl og motor, det gav over 6 knob, så klokken 19 var vi fremme.

Vi nåede lige at komme ind i havnen inden tågen faldt ned til vandet, og en halv time efter var her totalt tåget. Er bare træt af tågen. Den ligger en kedelig dæmper på alting.

Sejlet idag: 43 Nm 8,5 Timer 5 timer for motor og sejl sammen. Tæt tåge men liggende lige over vandet god sigt trods tåge. svag vind.