Dag 101. 06-08-2019. Mand over bord ( fra klippe) Klik her!


Efter 23 sømil idag, igennem det lækreste Skærgård, ankom vi til en selvvalgt ankerbugt.

Nu er vi snart meget øvede i at ligge til en sten. Og da vi kom ind i bugten, så vi der var en båd i forvejen, så vi valgte og ligge i den anden enden af bugten, for at kunne være alene.

Lilli op foran og kigge efter sten i vandet, mens jeg lister båden ind mod klippen. Stille og roligt kommer vi nærmere klippen, men så gør fordækkeren (Lilli) tegn til retræte, da der er en stor sten i vandet.
Bak gear og ud igen. Vi prøver på en anden sten, og igen lige så langsomt ind, her var der dybt nok. Så igen 30 meter tilbage og ned med ankeret, så frem mod klippen igen. Lige før vi rammer klippen springer Lilli ned på klippen og holder båden. Jeg stopper motoren og tager tasken med jern kiler.
Jeg træder lige så fint ned fra båden, men der var sgu lidt længere ned end jeg havde regnet med. Og ruller derfor som en øl-tønde lige i vandet. Klippen er umulig og komme op på for den er meget glat. Heldigvis har jeg fat i fortøjnings tovet med den ene hånd, og i den anden har jeg stadig posen med jern kiler.
Efter lidt vand-plaskerig kommer jeg op, og vi for fortøjret båden. Heldigvis har jeg stadig mine briller og lommerne var tomme.


Vandet er stadig varmt og dagens bad blev igen i havet.Men nu er vi nødt til og skylle os med varmt ferskvand bagefter, for der er jo kommet lidt salt i vandet, efter vi er kommet ind i Østersøen.

Efter vi havde nydt et par lækre mørbradbøffer i cockpittet ville jeg lige prøve lykken med fiskeriet.
Først fangede jeg en aborre, men den hoppede af lige som den skulle ud af vandet. Senere fangede jeg en gedde på næsten 40 cm, den fik jeg op på land og satte den fint ud igen.

Senere på aftenen mens Lilli fortrak en bog i kahytten, gik jeg på ko/elg jagt. Fordi jeg havde set kokasser i skoven, men også en lort fra et andet dyr. Så lige før solen gik ned, kunne vi høre store dyr inden i skoven.
Jeg sneg mig ind i skoven og kunne høre, at jeg nærmede mig, fordi grene blev knækket i skovbunden af de store dyr. Det var vildt spændende, jeg anede jo ikke hvad det var. Pludselig stod de der, 5 store køer. Øv! Havde håbet på en Elg, men det var sjovt.





"Hvid" Ø vi sejlede forbi fuld af Skarv.

Sejlet i dag: 23 Sømil 5,5 timer 2,5 for sejl. stille vejr lidt overskyet.

Sejlet ialt: 2032 Nm.

Kommentarer