Dag 108. 13-08-2019. Kalmar! Klik her!

Kunne kopiere teksten fra i går og sætte ind her, nøjagtig samme modvind og samme bølger og modstrøm som i går og de sidste mange dag. Og det fortsætter hele ugen ud.

Sejlede kryds det meste af dagen, men da bølgerne og modstrømmen tog til, gav vi til sidst op og gik for motor. Under Kalmar broen var der så meget vind og modstrøm, at vi kun kunne holde lige knap 3 knob.

Vi er nu kommet til Kalmar, her er havnen næsten fuld af både, svenskere der skal nord på og tyskere der skal syd på og så lige os med Dannebrog på, men der er vist kun os.

Solen skinner stadig hele dagen og det er lunt, vi kom til Kalmar klokken 16 så vi havde tid til en kold fyraftens øl i cockpittet.

Gik en tur rundt i byen, jeg har jo været her for 3 måneder siden, så jeg var lidt guide for Lilli.
Efter aftensmaden gik vi en tur op på Kalmar slot og nød en skøn sommeraften.

Er lidt drænet for energi efter de her dage på vandet med så meget vind, det er jo ikke os alle der kan ligge og slappe af mens der sejles.

Sejlet i dag: 28 Nm. 7 Timer hård vind lige i mod. både kryds for rebe sejl og motor sejlads.