Dag 109. 14-08-2019. Og vejrudsigten! BLÆST FRA SYD! Klik her!

Havde nu bestemt os for en fridag i Kalmar, men da dagen startede og solen skinnede, var vinden nu okay og de lovede 6 m/s ude i sundet. Så vi tog en beslutning om og sejle videre mens vejret var til det.
Og prøv og gæt engang, hvad for noget vejr vi kom ud i. Igen 10-13 m/s stik i mod os.
Nu har jeg F..... snart fået nok, og det forsætter det meste af næste uge. Bornholm bliver nok svær og nå, risikerer og bliv fanget der ude og ikke kan komme videre, men lad os nu se om alt det holder stik, vejret ændre sig jo hele tiden.

Vi krydsede for rebede sejl de første par timer i dag, men vinden tog til og gik lige i mod os. Så forsejlet blev rullet ind og et rebet storsejl og motor på 1800 o/min gjorde 6 knob.

Vi havde et par heftige torden byger lige over os og et par lyn i meget nær afstand, det er vi ikke fan af.

Nu er vi kommet til Kristianopel, Her var jeg også i maj måned, men da var det meget tåget og alt var lukket. Husker det tyske par jeg fulgtes med dengang, vi havde aftalt og mødes her.
Her er super hyggeligt og vejret er som altid perfekt om aftenen, varmt og blikstille.

Pladsen foran havnebroen var spærret af, har skulle være motorcykel træf. Det var for os helt perfekt for de havde gjort grillen klar med lækre pølser til alle motorcykel folkene og vi nåede lige og købe nogen lækre grillmedister inden motorcyklerne kom, fedt så var aftensmaden reddet.

10 minutter efter pølser havde forladt ganen ankom over 100 motorcykler, og så blev køen ved pølse boden godt nok lang.

Vi har også været en tur rundt i Kristianopel, det er et hyggeligt sted. Var rundt og se ring muren som går hele vejen rundt i byen.

Sejlet i dag: 30 Nm 6,5 Timer blandet motor og sejl, hård vind 10-13 m/s og et par regn byger.