Dag 111. 16-08-2019. Gensyn med Karlskrona! Klik her!

I dag gik togtet fra Kristianopel til Karlskrona, det var vores plan og sejle mod Bornholm via Utklippan som er en ø mellem Sverige og Bornholm, Men den stride vind fra syd gør det ikke muligt for os. Der er 8-10 m/s lige i mod os og dønninger på et par meters højde.

Sejlturen i dag bød på hård bidevind sejlads, men på vej ind til Karlskrona gennem den smalle genvej var vinden tværs og masser af den så det gik bare derud af  uden bølger og med 6 knob.

Vi har nu søgt ind i Hanø bugten og tager den med ro indtil det nye højtryk kommer i næste uge.
Det giver os lidt ro efter nogen hektiske dage. Karlskrona var jeg forbi på vejen op, men nåede ikke ind i selve byen, det bruger vi dagen i morgen på. Måske skal jeg klippes, er ikke blevet klippet siden marts bortset fra da Lilli klippede de værste totter af mit hår i Finland.

Har ikke taget så mange billeder i dag, for da vi ankom fik vi lige en kold øl i cockpittet, derefter i bad og så var vi omme i byen og spise.
Nu sidder vi klokken 22 i teltet og nyder den dejlig sommeraften.

Sejlet i dag: 30 Nm 7 Timer hård modvind bidevind og de sidste 15 nm vinden ind fra tværs op i gennem kanalen til Karlskrona. Sol og varme.