Dag 115. 20-08-2019. Lige en dag mere i Sverige! Klik her!

Nej! Vejret var ikke til sejlads idag. Vi havde planlagt og sejle syd på, eller til Bornholm idag, men da vi vågnede kunne vi allerede se hvor det bar hen. Vind,vind masser af vind og direkte fra syd. Sådan har det blæst nu i snart 2 uger. Det er sgu til og få stress af.

Nå! Men det gav jo så en fridag mere. Dagen lignede temmelig meget i går, masser af sol og varme, men blæsende. Vi smurte en madpakke og gik på ø vandring igen idag, og set den sydlige del af øen. Vi gik i godt 3 timer og fik set en masse.

Da vi kom tilbage til havnen var den blevet godt fyldt op, og resten af dagen kom der flere og flere både ind, som alle måtte søge havn for blæsten og bølgerne.
Havne mutter her på øen er en lille ældre dame med en meget bestemt stemme, som kan høres over hele havnen, når hun kommandere bådene på plads på svensk/tysk, det er til stor fornøjelse for alle der ligger i havnen.

Nu er vi næsten 30 både 25 tyskere, 4 svenskere og 1 dansker. I morgen skal vinden gå i vest og mere moderat, så hele havnen bliver nok tømt for både på engang.

Vi har snakket om at stille vækkeuret til klokken 5, så vi kan komme godt afsted, da de har lovet meget vind og bølger ved Christiansø i morgen eftermiddag.