Dag 116. 21-08-2019. Hjem til Danmark! klik her!

Sejlede fra den ene skønne ø til den næste. 45 sømil er der fra Hanö til Christiansø. Vi var meget usikre på om vi skulle sejle til Christiansø for de havde lovet vind på over 12 m/s sidst på dagen. Alternativet var og sejle stik syd på til Simrishavn, men det ville være ret mod vinden.

Så da vækkeuret ringede klokken 5 var det bare op og igang. Det halve af havnen var også igang med og gøre både klar. Det var med og komme afsted inden vinden tog til.

Vi tog afsted klokken 6 og og efter lidt sejlads satte vi kursen mod Bornholm. Vi havde en god vind fra tværs og båden gjorde 6 knob. Efter 8,5 time var vi på Christiansø ( Tilbage i Danmark )
Under vejs på turen blæste det noget op og vi fik godt 10 m/s vind. Vi skulle anduve øen i medvind og der var godt med bølger. Jeg var usikker på op det var en god ide med Christiansø eller vi skulle tage til Dueodde i stedet. For første gang nogen sinde ringede jeg til havnen for og høre om det var ok og komme ind i havnen fra syd i det vejr. I kommer bare! Sagde havnefogden, Det blæser jo næsten ikke! Okay tænkte jeg, Hvornår blæser det så? Det viste sig at vinden ikke var så kraftig inde på øen.

Christiansø er noget helt særligt, så spændende på alle tænkelige måder. Jeg vælger og lade billeder beskrive øen.

Sejlet idag: 46 Nm 8,5 Timer jævn til hård vind fra tværs hård og lang tur, men dejlig sejlads.