Dag 117. 22-08-2019. En smut-tur til Bornholm! Klik her!

Efter en større rundtur på Christiansø i morges og besøg i de 2 tårne i turisttempo fik vi en kæmpe is på havne kajen. Vi havde besluttet og blive på øen, for at mærke stemningen og roen på øen. Mens isen dryppede ned af fingerne begyndte det og blæse op, dog ikke meget men nok til at havnen blev lidt urolig.
Da vi kom ned til båden igen, var vinden gået i syd og bølgerne stod lige ind i havneindløbet. Belletap lå og vred sig som en tyr i en bås. Tog et hurtigt kig på vejeprognosen og kunne se det ville blive ved hele natten.

Hurtigt blev vi enige om, at det gad vi ikke, så mens jeg gjorde båden klar smurte Lilli nogen madder som vi spiste og så lod vi fortøjningerne gå. Vi ville sejle over til Allinge hvor der var mere læ. Et hurtigt farvel til Christiansø og så var vi ude i bølgerne, fik et rebet storsejl op og snart var vi på vej med 6,5 knob, der var kun 13 sømil til Allinge.
Klokken 17 kom vi til en godt fyldt havn, men fandt dog hurtig et lille hul mellem 2 danske både hvor vi lige kunne få plads. Hyggeligt og tale med danskere igen og høre P3 i radioen.
På vej hertil kunne vi lugte kolort fra markerne, skønt når man ikke har set en mark i 4 måneder.

Efter en iskold øl i en varm sommer eftermiddag var vi oppe i byen og spise og så en tur i Netto og købe rugbrød, er SÅ træt af det svenske søde kagebrød.

Tænker vi bliver her i morgen og nyder sommeren.

Sejlet idag: 13,5 Nm 3 Timer. Sol og god vind sejl hele vejen foran for tværs.