Dag 120. 25-08-2019. Så blev jeg alene ombord! Klik her!


På et eller andet tidspunkt måtte Lilli afmønstre båden og dermed stoppe togtet for denne gang. Jobbet og virkligheden kalder.
Det har været svært de sidste dage og finde ud af hvor og hvornår. Jeg ville jo gerne have Lilli med så længe så muligt og Lilli var også godt klar over at når først hun er hjemme, er turen og alle oplevelserne slut.

Vi valgte at i dag var dagen og nok også det rigtige tidspunkt for på et tidpunkt i går var vi ikke i  tvivl. Lilli kunne ikke vente med og komme hjem, nu trak det der hjemme meget i hende og så var i dag jo det helt perfekt.

Klokken 10 i formiddags lukkede dørene på det blå svenske tog i Ystad, vi vinkede farvel og 2 minutter efter var toget væk. Nu var jeg alene. Godt nok en mærkelig fornemmelse, gik lidt rundt i byen og skulle lige finde ro.

5 timer efter var Lilli i Middelfart. Det er vildt. når alt har gået med 8-9 km/t de sidste mange måneder og så pludselig være hjemme på så kort tid.

Min oprindelige plan var jo og tage turen alene, men jeg har på alle tænkelige måder været mere en glad for at Lilli har været med. Hun har gjort turen sjovere og bedre, hun har løftet oplevelserne til noget helt specielt som jeg aldrig ville ha haft alene.

Tak Lilli fordi du ville være med til og dele denne tur sammen med mig og fordi du ville sætte dit arbejdsliv og 4 måneder af dit eget liv af, til en tur som denne, sammen med mig. Det er jeg dig taknemlig for.

Det var mærkeligt og gå tur i dag. Du var her ikke til hele tiden og sige. Ej vi skal også lige se det her og det her og skal vi ikke snart ha en is.



Da jeg kom tilbage til båden kunne jeg jo gøre lige hvad jeg ville. Klokken var over 12 og havde ikke lyst til og blive i Ystad der har jeg været 3 gange nu. Så jeg gjorde båden klar og drev ud i en stille vind og sejlede bare langs kysten, kun med 3 knob og bare slappede af. Fiskede et par timer fra båden, men uden held.

Nu er jeg kommet til Smygehamn en lille hyggelig havn. I morgen er planen og gå til Tyskland.

Sejlet i dag: 16 Nm 4,5 timer 3 timer i let vind for sejl kun med 3 knob, varmt og masser af sol

Sejlet ialt: 2380 Nm.

Kommentarer