Dag 122. 27-08-2019. Trætte vandreben på Rügen! Klik her!


Havde planlagt en lille udflugt i dag. turen skulle gå til kongestolen. Et punkt på Rügens øst kyst som har de vildeste kalkskrænter. Omkring 100 meter høje.

Så da klokken var 9 var jeg klar med skoene snørret og rygsækken pakket. Der var 4 km der ud, igennem skov og på små stier. Det var nu rart og gå i en skov uden kæmpe sten og nåletræer.

Det var jo varmt og sveden sprang ud fra panden. Efter en times vandring nåede jeg målet. Inden jeg gik fra båden tænkte jeg det var lige som Møns klint og lod derfor pung og penge blive hjemme. Sjovt nok kostede det lige 10 Euro og komme op og stå på Kongestolen. Det kunne jeg så ikke, men gik over på en klippe magen til og kunne derfra se Kongestolen, det var da meget bedre.


Efter 9 km var jeg tilbage igen og gik med det samme igang med og gøre båden klar. Jeg ville bare ud på vandet og have noget luft. Så 10 minutter efter var jeg afsted. Skulle kun sejle 8 sømil om til den næste havn Sasnitz.


Det var et flot syn og sejle forbi de store kalkklipper, de er på højde med Møns der er bare lidt flere af dem.


Her i Sasnitz er der rigtig sommerferie stemning. Det er en stor turist by og alle hoteller og B&B osv. Er alle optaget.

Det har blæst kraftigt i havnen i dag og det er en underlig urolig havn, alle både ligger og ruller frem og tilbage. Jeg ville lave med i båden til aften, men så kom der nogen kæmpe regn og torden byger og det blev så lummert, at jeg ikke kunne holde ud og stå nede i båden, så gik op på den nærmeste restaurant og spiste. Det ruller stadig i båden og har været ude og juster fortøjninger der gnavde lidt og det larmer inde i båden. det førte til at vi var 3 mand igang, bagefter stod vi og snakkede sammen og jeg fik en lille flaske med Ærø rom som jeg kunne drikke hvis jeg ikke kan sove i nat for rulleri og støj.

I morgen bliver jeg her i byen, skal se om jeg kan leje en cykel og komme lidt rundt.

Bloggen har lige rundet 8000 sider der er blevet åbnet. Tak til alle, der følger turen.

Sejlet i dag: 9 Nm 2 timer kun motor.

Sejlet ialt: 2435 Nm 

Kommentarer