Dag 124. 29-08-2019. Midt i Rügen! Klik her!


Vågnede klokken 03:30 i nat, med krampe i mit ene ben, efter cykelturen i går. Var sikker på at det nu var ude med mig, hold nu kæft sådan engang krampe gør nass. Nå men det gik over igen, det er altså ikke meget motion man får her på båden. Så derfor kommer straffen, når man overdriver. Men nok om det.

Sejlede videre i morges i det værste lummer vejr, nok 30 grader og absolut ingen vind og en tung himmel der ikke rigtig kunne bestemme sig for om den ville slippe vandet, det gjorde den så ikke.

Kunne ikke helt finde ud af hvor jeg ville hen i dag. Rügen er helt fantastik og sejle rundt om, masser af små øer og mange havne og kæmpe kalkklipper overalt, Så flot.

Besluttede mig for Lauterbach som ligger lige i centrum af  Rügen. Det er igen en turist by som alle steder er her. Rügen er en kæmpe ferie ø og alle hoteller og feriehuse er alle udlejede.

Da jeg kom i land ville jeg bare i vandet og gik derfor 2 Km. Til en lille strand. Det var ikke som ved Vesterhavet, men i mangel af bedre var det ok, vandet var som i et badekar, nærmest varmer end luften.
 Da jeg kom op af vandet kom jeg i snak med en ældre dame som spurgte ind til min tur, vi sad på en bænk sammen og talte om livet osv.(nærmest som Forrest Gump)  En skøn oplevelse og sidde og tale med en man ikke kender og så også have tid til det og så på tysk, som jeg i øvrigt for stor ros for. Nå men så gik der næsten en time der.

Senere var jeg omme i byen og fik min tyske livret, Bachfisch mit pommes.
Der mødte jeg et tysk par som jeg havde talt med for et par dage siden, det var sjovt og mødes igen og fik en længere snak med dem, deres ferie slutter i morgen, hvilket de ikke var helt tilfredse med.

Jeg har ikke rigtig nogen billeder fra i dag, så ligger et par sandskulpturer fra i går på.




Sejlet i dag: 29 Nm. 6 timer kun motor, ingen vind. Varmt og lummert.

Sejlet ialt: 2464:

Kommentarer