Dag 125. Stralsund, Rügens hovedstad! Klik her!


I en meget anonym lager hal, så jeg i morges et Volvo Penta skilt og tænkte det kunne jo være de havde reservedele til min motor. Den er stadig utæt i ventildækslet og jeg er rigtig træt af det, det er nu ikke det vilde den lægger olie, men 20 dråber hver dag kan drive selv den bedste mand til vanvid.

Jo! det havde de. Et styk pakning kun 400 kr. Da jeg kom tilbage ville jeg gerne have skiftet den pakning, Men planen for i dag var at sejle til Straldsund og der skal jeg igennem en klapbro som kun åbner 12.20- 15.20 og 17.20. Hvis det gik igang med motoren kunne jeg ikke nå 15.20, Men arbejdet skal jo gøres, så i lidt over 30 graders varme gik jeg i gang. Det tog nu ikke så lang tid, men der var en del rengøring og få alt det olie vasket væk. Nu! tror jeg sgu den er tæt, det er også kun 4 forsøg, måske det var en original pakning der skulle til?

Da klokken var 12 var jeg færdig, fik lidt og spise og så afsted, havde 22 sømil op til broen ved Stralsund. Det blev til en dejlig sejlads. svag vind og ikke en bølge og så var vi 5 skibe der skulle samme vej, så der gik lidt kapsejlads i den, godt nok kun med 3 knob.
Belletap er ikke en hurtig båd, men i svag vind uden bølger, gør den en fantastisk fart, i dag gik jeg forbi dem alle, trimmede også sejl hele tiden og var musestille i båden, det gør jo lige den sidste 1/4 knob.

Da der var gået 3 timer med 2- 4 knob, skulle man jo ikke være matematisk student for at regne ud, at jeg var i tidsnød, så måtte have hjælp af lidt motor til sidst, da vinden døde ud i sundet.


Har man ikke været i Stralsund kan det varmt anbefales. Her er det hele, Millioner af cafeer og resturanter, små hyggelige gader og små kanaler med broer så lystbåde kan komme helt ind i bymidten osv. Her til aften er der godt gang i den med musik mange steder. Det er jo ikke lige noget for mig, bare og sidde og drikke øl, Næ jeg har jo en blog der skal passes. Nå det passer nu ikke helt, er død træt og orker ikke mere i dag.
Var dog omme i byen og få en schnitzel mit zwiebeln und pilze. Det er alt for varmt og lave med i båden.

Aften udsigt fra bådens cockpit.

Sejlet i dag: 21 Nm 6 timer svag vind 4,5 timer for sejl 3- 5 knob.

Sejlet ialt: 2485 Nm.


Kommentarer