Dag 126. 31-08-2019 Hvordan bliver vejret? Klik her!


Her er så varmt. Kan ikke holde ud og være på båden, ikke en vind rører sig og der er langt over 30 grader. Er bare ikke så god til varme. Det ændre sig nu, fra i morgen går vinden i vest og vi får ustabilt vejr. Det har også givet mig noget at tænke over. Som det ser ud nu bliver det noget bøvl og komme hjem. De lover kraftig vesten vind og jeg gider næsten ikke og skal til og kæmpe mig igennem 10m/s i modvind og skal i havn alene i sådan en blæst.
Har brugt meget tid på vejrmeldinger i dag, men er ikke blevet klogere på hvad jeg skal. Måske sejler jeg mod Grifvald som ligger i en lille kanal og så søger ind i små havne. Så kan jeg vente på østen vind i 8 dage, hvis der kommer østenvind.
Her hvor jeg er nu er der over 50 sømil til Rostock og det er langt i hård modvind.
Det giver et godt gib i en når man lige skal vente over en uge på og komme videre hjemad, men sådan må det være.

I dag har jeg været i oceanarium. det var kæmpe stort og flot. bagefter var jeg ved stranden hvor jeg brugte hele eftermiddagen. Var også ude og proviantere lidt mad osv. Det er for varmt og lave mad i båden og i dag havde jeg ikke den store appetit. Fandt en fiske kutter hvor de selv røg fisk og der fik jeg en gang fish & chips. Hold nu op det var lækkert, lavet med rigtig fisk der ikke var fra fryseren og var pandestegt.

Hele byen her er fyldt af flere hundrede mennesker der leger 1864 eller noget ligende, skyder med kanoner og forladergeværer. det er meget hyggeligt og se, men ved ikke lige hvad det går ud på.


Kommentarer