Dag 98. 03-08-2019. En forsinket opdatering! Klik her!

Dette bliver lige en opdatering fra dagen igår. Vi sejlede ud fra denne skønne ankerplads tidligt, for vi vågnede allerede klokken 7, ved at bølgerne slog mod agterspejlet på båden. Der var kommet en del vind og den ramte lige ind i bugten.
Klukken på skibet er jo "Havets musik", men det musik er jeg ikke fan af. Iøvrigt skulle det være vindstille hele natten og om formiddagen, men nu er det sådan, at alle børn der lyver, blive metrologer når de bliver voksne, så dem der havde forudsagt vejret denne nat, må have løjet meget som børn.

Klokken 9 tog vi så af sted og udnyttede den gode medvind der var. Vi sejlede 9 timer for storsejl alene, det var bare helt perfekt. Dog måtte jeg håndstyre hele vejen for der var begrænset strøm på batterierne. Vi sejlede til Nynäshamn her kunne vi få strøm og proviant.

Jeg nåede ikke bloggen igår, for vi kom sent ind og efter vi havde spist, gik vi op på barene på havnen, for at høre live musik og fik noget øl. Og pludselig var det sent.

Sejlet i dag: 43 Sømil, kun for storsejl. Frisk vind hele vejen med vind agten fra. Solskin og varme