Dag 127. 01-09-2019. Når det ikke lige, blæser ens vej! Klik Her!


Første efterårsdag. Det har vinden og temperaturen også fundet ud af, at det er den tid på året.
Her i Stralsund vågnede jeg til en solrig og stille morgen, havde nu ikke sovet så meget for jeg ved at vinden kommer til og drille mig og det giver ikke en rolig rem søvn.
Herfra er der 58 sømil til Rostock og det er lige langt nok. Derfor ville jeg sejl 9 sømil nord på til Barhöft og så sejle ud derfra. Så tog afsted klokken 11 og skal lige love for der var vind. Langt over 10 m/s til en bidevind kurs.Så er der nok og se til når man er alene, for selvfølgelig var der alt for meget sejl oppe. Så er man nød til og skal sejle lige op mod vinden for at reducere sejlenes størrelse, det er bare ikke nemt når der komme 50 tyske både mod en, som alle skal nå broåbningen klokken 12:20. Bagbord viger for styrbord og jeg var bagbord så midt i rebning af sejl skulle jeg også lige vige for alle dem som kom lige imod, spændende.

Resten af turen var lidt underlig, havde jo ikke så langt, men var næsten godt klar over jeg ikke kommer videre i morgen. Nå men jeg fortsatte og da jeg kom ind i havnen var der ikke så meget vind så det gik fint.

Nu er der 50 sømil til Rostock og det går bare ikke. Der kommer vind på over 12 m/s i morgen og de næste dage. Når vinden er lige imod med sådan en styrke gør båden kun ringe fart og det kommer til og tage 12 timer det orker jeg ikke.

Hvad så nu! tror jeg sejler tilbage til Stralsund og bliver der til i weekenden hvor de måske lover mindre vind og så måske gå mod Møn istedet. I Stralsund er der lækkert og god internet, så er det bare og gemme sig i hulen og se en masse film og serie og bare vente. Nu må vi se hvad der sker. Jeg er nok også verdensmester til og ændre planer hele tiden.

Da jeg sad midt i det værste i dag, hvor himmel og hav står i et. fik jeg en sms fra en af mine søde kusiner. Hun ville bare fortælle mig at hun synes det var ærgerligt, at min tur snart lakker mod enden, for som hun skrev, Det er som og følge med i en julekalender og følger med hver dag og har fulgt vores tur. Det var så dejligt og få sådan en besked, så ved jeg, det har været en spændende tur ikke bare for os, men også for dem som har fulgt med i " julekalenderen" Der er blevet åbnet over 8000 sider  og i mange forskellige lande, men varmest er det nu med en direkte besked, tak for det.  

Det bliver sparsom med billeder i dag, for her er næste ingen signal og det tager 20 minutter og oploade et billede. Her er nu faktisk ret lækkert, med en hyggelig havn med små boder og resturanter.
Var en tur oppe i et udsigtstårn og gik en lille skovtur. Har selv lavet mad i dag. Rib- eye fra Netto, hvis jeg havde en kat ombord ville jeg ikke nænne og give katten bøfferne. Hold nu kæft de var ringe.
Så tager nok en ostemad sener eller kikker på den pose engelsk vingummi jeg har i skabet.

Sejlet i dag: 9 Nm. Hård bidevind sejlads lidt regne, men ingen bølger, motoren måtte igang til sidst for man skal igennem en meget smal passage på 3 Nm. hvor der kun er 0,5 meter vand på begge sider.

Sejlet i alt: 2493 Nm.

Kommentarer