Dag 128. 02-09-2019. Tilbage til Straldsund! Klik her!


Det er nok ikke lige til og se det. men jeg er faktisk blæst inde og kan ikke lige kommer videre.
Her i sundet hvor jer er nu, ligger landet i læ og derfor er det faktisk fint og ligge her.
I morges havde jeg måske et håb om og kunne sejle ud og komme vest på. Det kunne jeg så ikke, jeg skal forbi et punkt der hedder Dasser ort og der blæser det over 12 m/s lige i mod mig og det dur bare ikke, skal sejle temmelig langt det næste ben og det vil komme til og tage alt for lang tid. Derfor valgte jeg og sejle tilbage til Stralsund. Her er en dejlig by og internet der dur og indkøbs muligheder.

På vej her tilbage havde de lovet 4-6 m/s i sundet, men man ved det blæser, når båden gør 7 knob for et rebet forsejl alene, på en foran for tværs, vinden var over 12 m/s i stødene, så tør ikke tænke på hvordan det har blæst ude ved Dasser ort.

Så nu, er Belletap mit sommerhus for en periode. Onsdag skal vinden gå i syd og så kunne jeg sejle til Møn eller Stubbekøbing, men torsdag og fredag skal det igen blæse helt vildt og så er jeg jo bare strandet på Falster og hvor fedt er det lige.

Jeg gider ikke og kigge på flere vejrudsigter før i morgen eftermiddag, har jeg lovet mig selv. Nu er jeg her og det er ok. Er meget glad for jeg ikke sidder over i Klaipeda i Litauen eller Gdansk i Polen, lige nu, hvilket jeg nok havde gjort, hvis jeg havde holdt mig til den oprindelige plan.

Nu ser vi hvad i morgen bringer.

I Øvrigt har jeg i dag rundet 2500 sømil ( 4630 Km ) Med en gennemsnits fart på godt 9 km/t
= 515 Timer.

Sejlet i dag: 9 Nm 1,5 timer kun for et rebet forsejl. Meget vind.

Sejlet i alt: 2501 Nm

Kommentarer