Dag 129. 03-09-2019. Første dag i campingvognen! Klik her!



Ja dagens billede har intet med virkeligheden i dag og gøre, Det er bare et billede fra da vi var i Norkap. Jeg har ingen billeder fra i dag og så kunne et billede fra et godt minde jo være ligeså godt.

Dagen i dag er den første i camping tilværelsen. Vejret siger stadig masser af vind den forkerte vej fra. I morgen har jeg muligheden for og gå til Stubbekøbing på Falster, der vil være god vind dertil, men og blæse inde på Falster har jeg prøvet før og det er ikke noget jeg ønsker igen.
 Har også muligheden for og sejle syd på til Grifwald som ligger 20 sømil sydpå og så være der et par dage, men så skal jeg bare samme vej tilbage.

Nej! Jeg tror faktisk jeg bliver her og leger campist. Idag er gået med hovedrengøring af båden og da jeg var færdig med det lige over middag, begyndte det og øs regne, så lavede jeg noget kaffe og åbnede en plade Milka chokolade og startede serien Tjernobyl på HBO. Så gik den dag. Det er sgu da meget hyggeligt.

Har været lidt rundt og talt med de andre sejlere her på havnen, går tit op på broen og hjælper andre på plads, det er en god måde og komme i snak med folk.
Talte med et ældre ægtepar, lad os kalde dem meget gamle, de sejlede også i en Etap båd og da jeg spurgte dem om de havde været i Danmark siden de havde det danske gæstflag oppe gik snakken og de var ikke til og stoppe igen. Noget de fortalte var, at lige før de kom til broen, som kun går op på faste tidspunkter fik de motorproblemer og manden fortalte en meget lang historie om hvad der var sket og hvad han gjorde for at klare situationen, det var måske ikke, for mig så dramatisk, men da hans kone tog om ham og sagde at han havde været en helt, tænkte jeg. Det må være dejligt og kunne blive kaldt en helt af den man har kendt i måske 50 år. Et helt fantastisk øjeblik.

Nå! men ellers er der ikke sket så meget. Film og hygge snak. Mangler nu Lilli, savner  hendes smil og hendes måde og være på.


Kommentarer