Dag 130. 04-09-2019. Anden dag i Campingvognen! Klik her!


Det blæser stadig. Ikke her hvor jeg er, men der hvor jeg gerne skulle sejle blæser det langt over 12m/s. Så jeg leger bare turist i byen. Startede dagen med en lang gåtur gennem byen, så så jeg at man kunne komme op i kirketårnet i byen, det måtte jeg da. 110 meter op igennem den mest klaustrofobiske trappeopgang jeg længe har prøvet, det var ikke lige noget for mig,´men kom da op og der var en storslået udsigt.
Bagefter gik jeg lidt rundt i byen og pludselig var der en der råbte " Hej Carsten"! Jeg vendte mig om og så det var manden som jeg talte med i går, ham som også havde en Etap båd, vi snakkede lidt og aftalte at han kunne komme forbi min båd senere.

Da jeg kom hjem til båden tænkte jeg, at jeg ville prøve lykken med fiskeriet. Så riggede stangen til og gik ud på molen, og tænk sig i andet kast fangede jeg en okay størrelse Aborre. Satte den nu ud igen, for jeg havde set at oppe i byen kan man få kogt torsk på en grøntsags bund med kartofler til, for 14 Euro, det ville jeg hellere end og skulle til og stå og rense fisk.

Lidt efter kom Helge (Tyskeren med Etappen) Han ville høre om jeg ville komme over til deres båd i aften til lidt snasks og øl. Det ville jeg selvfølgelig gerne. Tog afsted klokken 18:30 og tænkte at så kunne jeg jo gå op i byen og spise torsk senere.
Det nåede jeg så ikke, for vi hyggede og snakkede i 3 timer om alt muligt og drak en del øl, det var bare sådan et rart ældre ægtepar. I morgen skal jeg igennem min reservedels kasse, for manden havde tabt en meget vigtig skrue til roret og jeg er sikker på jeg har en sådan, det er rart og kunne hjælpe.

Jeg har hverken fået handlet eller noget i dag, tiden flyver afsted, aftensmaden blev så til en portion havregryn da jeg kom hjem, havde ikke andet. Må nok hellere få handlet i morgen.


Kommentarer