Dag 131. 05-09-2019. Tredje og sidste dag i campingvognen! Klik her!



Billede er fra i maj måned, trængte til et kønt billede. Her har jeg ikke mit kamera med når jeg er ude og gå, har snart set det hele.
I dag er det 5 dag jeg er inde blæst, og det ser ud til at fortsætte til på søndag. Det har blæst omkring 17 m/s ude ved Dasser ort hvor jeg gerne skulle forbi. Det skal jeg ikke ud i.
Der har også været en kraftig vind her i havnen i dag og en del regn byger, så det meste af dagen er gået med hygge i båden og en masse godt tv.
Fik besøg af min gode pensionist ven, som kom for og hygge snakke, jeg kan mærke han gerne vil at jeg sejler til Danmark herfra så vi kan følges.

Status er lige nu, at jeg ikke kan holde ud og ligge stille mere. I morgen sejler vi mod Barhöft hvor jeg var for 3 dage siden. Det ligger 8 sømil nord på herfra og er sidste havn inden man kommer ud i det åbne farvand. Derfra tager jeg så stilling til om jeg fortsætter syd på og sejler hjem igennem tyskland eller jeg følger min tyske ven  og sejler mod Falster, hvor der er lidt korter strækning og masser af medvind.

Søndag vil det blive helt stille og ingen vind, så bliver det 50 sømil til Rostock og det er heller ikke sjovt. Det er lidt kortere vej hjem igennem Danmark.

Det frister mig lidt og sejle til DK, men uanset kommer jeg nok til og vente i en havn et par dage, hvis orkanen fra Bahamas holder sin bane, så skulle der komme en del vind på torsdag og det er ikke sikkert jeg når hjem inden da.

Det er nu ikke fordi jeg har hjemve, men gider heller ikke og være blæst inde i hele september, det bliver vist ved med og blæse fra vest resten af måneden, siger prognoserne.

Nu må jeg se, der kommer heldigvis en ny dag i morgen.

Kommentarer