Dag 132. 06-09-2019. Landkuller! Klik her!


Dagen startede med en banken på båden klokken 9 i morges. Jeg lå stadig i sengen og prøvede og vågne, så jeg måtte ud af dynen og se hvem det var. Det var Harald og hans kone, mit nye pensionist vennepar som stod i alt deres sejlertøj, de ville lige farvel og på gensyn, vi havde jo aftalt og sejle til Barhöft i dag, men da der kun var 8 sømil havde jeg nu ikke så travlt, men det var nu enormt sødt af dem.

Klokken 12 sejlede jeg afsted. Hvor var det dejligt og komme på vandet igen. Tror jeg var meget tæt på og få landkuller som er en meget farlig sygdom og det er kun, en sejltur der kan kurere det.

2 timer efter kom jeg til Barhöft og hvem stod ude på molen og vinkede? Harald glad som bare pokker. Jeg vil garantere for han havde stået og spejlet efter mig længe.

Kom ind på plads og kort tid efter ringede telefonen, det var Harald som ville invitere til kaffe og kage klokken 15. Så sad vi der og fik kaffe og talte om alt muligt, det var er super hyggeligt.

Vi har aftalt og sejle sammen til Hesnæs i morgen som ligger på Falster. Jeg gider ikke sejle længere ned mod tyskland, det bliver 8 m/s direkte modvind og så 50 sømil, og søndag er der ingen vind. Så nu bliver det altså til Danmark ( eller Falster )


Farvel til Stralsund, efter 5 dage kender jeg byen.

Nu glæder jeg mig til i morgen, 43 sømil med rigtig god medvind det bliver skønt.

Sejlet idag: 9 Nm 2 Timer kun for et storsejl hård vind agten fra tværs, ingen bølger og masser af sol. dejlig sejlads.

Sejlet ialt: 2510 Nm.


Kommentarer