Dag 133. 07-09-2019. Hjem til Danmark! Klik her!

2 Etapper på tur. En helt perfekt dag. Vi startede som aftalt klokken 8, solen skinnede og vinden var stille og rolig, da vi kom ud af havnen satte vi sejl og lagde kursen. 43 Sømil mod Hesnæs på Falster.

Det var en skøn sejlads lige så stille gik vi ud af sundet og snart var vi ude i åbent farvand, her var der noget mere vind og vi gik 5,5 til 7,0 knob med vinden foran for tværs. 7 timer tog turen  og det blev lidt hårdt, der var bølger om mod 2 meter så var nød til og håndstyrer hele vejen.

Det var fedt og følges med en tilsvarende båd, Harralds båd er dog en Etap 30I lige et nummer større end min. Over 43 sømil sejlede vi nøjagtigt lige hurtigt.

Nu er vi så på Falster en lille havn hvor der nok ikke sker så meget. Jeg blev med det samme inviteret på kaffe og kage, da vi var kommet i land og så gik der hurtigt et par timer. Vi skulle også lige smage et par snapse dertil for at stabilisere maven, oven på alt for meget flødeskum på kagen.

Det har nu ikke været uden skader på dagens sejlads. Harrald havde mast sin finger og den var kul sort. Og mens vi fik kaffe og kage kom der en tysker ind som fladt og brækkede benet på havnkajen, men det havde vi ikke set for vi sad jo nede i båden. Bagefter kom en anden tysk båd ind, her havde damen ombord brækket et ribben. Hvad fanden laver de ude på det vand? ok, der var også en del bølger i dag, og så kan der hurtigt ske ulykker.

Det er nu helt rart og være i Danmark igen, og høre dansk radio og tale dansk, selvom de andre både her er næsten alle tyskere. I morgen sejler vi nok til Dybvig eller Femø.