Dag 134. 08-09-2019. Femø! Klik her!


Af en eller anden årsag ender jeg altid i de havne, jeg har besøgt.
Igår havde vi aftalt og følges mod Fejø, Femø var nemmere, men her har jeg været flere gange. Det synes mit tyske følgepar var helt ok.
Vi startede dagen i total vindstille, solen skinnede, men der var sorte skyer rundt om os. Efter et par timer for motor, kom der lidt vind og vi kunne sætte sejl, det gik bare der ud af og senere kom regnen. Det stod ned i stænger i et par timer og så blev det et skønt solskins vejr igen.

På vej ind til Fejø, skulle vi over et område hvor der kun var 2-3 meter dybt, men her var så meget søgræs i vandet at jeg kunne mærke modstand i bådens fart. Det skulle jeg ikke nyde noget af så vendte båden og sejlede tilbage igen, så sejlede vi til Femø, og derfor kommer jeg altid til de samme havne. Det gør nu ikke noget for det er en skøn ø.


2 ens både, dog med 15 års forskel.

Jeg blev inviteret på gullasch til aften og takkede selvfølgelig ja. Det var hyggeligt og sidde hos naboen og spise i cockpittet i det skønneste solskins vejr.
Bagefter var jeg i bad og ude og gå en tur. da jeg kom tilbage skulle vi have rom og et skipper møde. De sejler nord på til Lohals i morgen, hvor de skal besøge nogen venner. Jeg ved ikke helt hvad jeg vil endnu, der kommer masser af vind tirsdag og gider ikke være indeblæst et dødsygt sted. Så måske tager jeg den lange tur og går til Marstal på Ærø, der kan jeg nemt få nogen dage til og gå. Der er godt nok næsten 50 sømil til Marstal, men det skulle blive fint vejr i morgen.
Jeg kunne mærke på Harald at han var helt ked af, at vi ikke skulle samme vej i morgen og han prøvede og lokke mig med til Lohals, men der gider jeg altså ikke og blive blæst inde. Vi aftalte at hvis alt går vel mødes vi på Ærø. Nu må vi se hvad der sker.

Sejlet i dag: 35 Nm 7,5 Timer, blandet motor og sejl, sol og regn, men en dejlig sejlads.

Sejlet ialt: 2587 Nm.

Kommentarer