Dag 136. 10-09-2019. Dag 2 i Marstal! Klik Her!


Vågnede i morges ved at Harald ringede til mig og sagde at de ikke kunne sejle fra Lohals pga. Dårligt vejr, det var jeg jo sådan set godt klar over. Her i Marstal blæste det kun lidt, men den er jo også godt beskyttet for vinden, det regnede dog en del.

Lavede noget kaffe og lidt morgenmad og startede en film. Jeg havde hovedpine og kunne ikke rigtig finde noget energi og så er det jo skønt og kravle ned under et tæppe, spise morgenmad og se lidt film.
Det blev så til et par stykker film og da klokken var 15 tænkte jeg det nok var på tiden og komme lidt ud. gik en tur ned til stranden, det blæste godt og små regnede, et par damer var ude og bade, men vandet er jo også ret varmt. Bagefter gik jeg op i byen, her er intet forandret alt ligner sig selv. Fik handlet lidt i Brugsen. Hold nu kæft! Sikke priser når man er vant til svenske og tyske priser, så er det som og gange det hele med 2.

Da jeg kom tilbage til båden lå Fema3 ved siden af min båd. Det var Harakd der havde trodset elementerne og havde sejlet hertil. Det var ikke gået så let for der var jo meget vind og forsejlet på deres båd var blevet revet midt over af vinden. Godt nok var det et gammelt og træt sejl, men der skal altså noget vind til og river det over.

Jeg tog et par øller med over til deres båd og Harald og jeg drak dem. Juda var taget med bussen til Ærøskøbing for at købe fisk til aftensmaden som jeg selvfølgelig blev inviteret med til. Jeg takkede ja og klokken 19 var jeg til fiske bord med øl og snaps, utroligt hyggeligt.

Da jeg gik hjem til Belletap tog jeg lige et billede af månen set fra mit cockpit, hvem har så lyst til og gå i seng eller sejle hjem.


Kommentarer