Dag 137. 1109-2019. 15 m/s i havnen! Klik her!


Dagen startede klokken 04:00 vinden stod lige ind i havnen og det gav bølge skvulp på båden og så var jeg færdig med at sove. Klokken 8 kravlede jeg ud af dynerne, fik en kop kaffe og gik så over til Harald for st høre om de var på vej ud. De stod i sejler tøj og var klar. Jeg fortalte dem at det ville blæse op i løbet af dagen og der gik heller ikke længe inden vinden rigtig tog til. De tog så en beslutning om og blive.
Jeg ville rigtig gerne have båden om på den anden side af havnebroen for vandet slog kraftigt op på agterspejlet af båden og det larmer og gør båden urolig. Fik overtalt Harlad til at vi tog hans båd først og skulle sejle den om på den anden side af broen. Derefter min, der lå 5 andre både på samme måde som vores og da vi begyndte og rigge til, kom de ud og sagde at det var noget af en opgave vi var i gang med. Haralds båd fik vi med meget bøvl på plads og det gik efter omstændighederne godt, så var det min tur, det gik også godt, men ikke uden sved på panden og hjerte banken.
Derefter kom de andre en efter en og spurgte om hjælp med at komme over på den anden side af broen. I over 2 timer lavede Harald og jeg ikke andet end at flytte både. Jeg sejlede med på en af bådene for damen på båden synes ikke om ideen og ville ikke sejle med. Så hoppede jeg ombord og vi fik også den båd på plads. Bagefter takkede de os for vores hjælp. Det skulle vise sig at være en meget god beslutning senere.

Bagefter tog jeg med Harald og Jyta til Søby med bussen, det tager en time hver vej og i Søby drak vi kaffe og fik kage. Jeg blev igen i dag inviteret på aftensmad og takkede ja.

Vi spiste aftensmad og drak snaps og rom og så gik den aften jo i hyggeligt selskab.
Vinden er tiltaget og lige nu mens jeg skriver på bloggen blæser det over 15 m/s i havnen, hvis vi ikke havde vendt alle bådene i formiddags havde der været trængsel på vandrehjemmet, for så kunne vi ikke være i bådene, så urolig er havnen. Lige nu gynger båden så meget at det er svært og ramme tasterne på computeren.
Heldigvis skal det aftage i løbet af natten og vi kan sejle videre i morgen. jeg vil gerne nå til Assens og så kan jeg være hjemme til weekenden. Hvis jeg ikke drejer af ved Kiler-kanalen og sejler ud i verden.

Nu må vi se. I morgen er jo en helt ny dag.

Kommentarer