Dag 138. 12-09-2019. Sidste nat på turen! Klik Her!


 Sådan så det ud for 138 dage siden da jeg sejlede under den gamle Lillebæltsbro, og efter planen kommer jeg under den i morgen igen. Min tur er ved og være slut og regner med og komme hjem i morgen.

Idag har jeg sejlet fra Marstel til Assens, det var en lidt hård tur da det var med vind på 10 m/s som kom foran for tværs og med høje bølger, så det blev til en del håndstyring. Turen tog 8,5 timer og jeg var død træt da jeg kom ind i havnen i Assens.
Nu kan jeg godt mærke at turen skal slutte, ville gerne have sejlet lidt mere rundt i Tyskland, men jeg er træt af det her vejr, det er med vestenvind konstant og hård vind at sejle i. I aften er jeg den eneste i hele Assens havn og det ligger også en dæmper på charmen ved efterårs sejlads. Så glæder mig til og komme hjem i morgen. De lover godt nok 9-10 m/s i stik modvind, men jeg har kun 25 sømil hjem så det går nok.
Harald ringede til mig klokken 20 de var først kommet til Marina Minde i Flensborg fjord hvor de har hjemmehavn klokken 19. Deres forsejl var jo blæst i stykker forleden og de skulle krydse hele turen hjem med kun et storsejl. De havde haft over 12 m/s, stakkels de to, men de var ved godt humør og glad for at være kommet sikkert hjem.

Nu vil jeg ikke skrive så meget mere tænker jeg vil afslutte bloggen i morgen når jeg ved jeg er kommet hjem

Sejlet i dag: 43 Nm 8,5 timer frisk til hård vind og høje bølger. Rebet sejl de første 20 sømil derefter rebede jeg ud, hvilket jeg ikke skulle have gjort, men det gik lige det sidste stykke. Håndstyring næsten hele vejen.

Sejlet Ialt: 2677 Nm.

Kommentarer