Dag 139. 13-09-2019. Sidste dag! Klik Her!


Startede dagen med en gå tur inden morgenmaden. Ville lige se vejret lidt an, det blæste nemlig med 9 m/s i direkte modvind og med en knobs modstrøm, så var godt klar over de ville blive en lidt træls sejldag, Men nu havde jeg jo sat mig for og komme hjem og der var også kun 22 sømil hjem.
Så efter morgenmaden gjorde jeg båden klar, med andet reb i storsejlet så sejlet ikke er så stort og så afsted.
Det gik fint med at komme ud af havnen, men skal da lige love for at det blæste. Var nød til og krydse for jeg havde jo vinden lige i mod, Men det var håbløst vinden, bølgerne og modstrømmen satte mig hele tiden tilbage og kom ikke rigtig frem ad. Efter et par timer tog jeg forsejlet ned og gik for rebet storsejl og motor, så kunne jeg lige holde 4 knob. Bølgerne og vinden smed den ene spandfuld vand lige i hovedet på mig ca. hvert 5 minut, heldigvis skinnede solen og vandet var varmt, så det gik.


6 timer tog det og komme hjem og det var en skøn oplevelse og se den gamle bro igen.

Jeg skrev et opslag op Facebook om at jeg snart var hjemme og det var der flere der havde set, så da jeg anløb Fredericia havn stod det meste af min brors familie på molen med flag og hilste mig velkommen hjem, en rigtig dejlig følelse. Lilli kunne desværre ikke være der da de havde fødselsdag i familien. Senere kom Mikkel med min bil og fik også besøg af Per fra Sejlklubben i Vejle. Min båd nabo var der også og sagde velkommen hjem. Så der gik hurtigt flere timer med snak og lidt øl, det var så hyggeligt, Desværre nåede jeg så ikke og komme med til fødselsdagen, men der havde jeg nok heller ikke været meget værd, for jeg var godt nok træt.

Nu er jeg kommet helt hjem og det er en underlig følelse. Her er ingen stille klukken og gulvet står helt stille, der går nok lige nogen dage inden jeg vender mig til det.

PS. Jeg slutter bloggen med et efterskrift som kommer lige efter denne side.

Sejlet i dag: 23,5 Nm 6 timer hård vind og bølger motor og sejl.

Sejlet ialt 2700 Nm.

Kommentarer